Πέμπτη 7 Ιουλίου 2011

Ο κόσμος της ομορφιάς (μέρος 1ο)

    Δεν θυμάμαι αν έχω ξαναγράψει κάτι σχετικό (όχι ότι είναι τεράστιος ο αριθμός των αναρτήσεων αλλά λέμε τώρα) αλλά μετά από πολλές ματιές στα περιοδικά, στις ιστοσελίδες και την τηλεόραση μου ήρθε η έμπνευση να γράψω για την υστερία που πιάνει όλους και ιδιαίτερα τις γυναίκες (ναι, εσείς οι άντρες φταίτε ΚΑΙ για αυτό) να αρέσουμε. Μαλλιά, ρούχα, παπούτσια, make up, νύχια και δε συμμαζεύεται. Το πακέτο είναι ατελείωτο κι αν νομίζεις ότι είσαι ικανοποιημένος από τη ζωή σου κάνεις μεγάλο λάθος. Άκουσε με σου λέω ή καλύτερα διάβασε με. Τι κι αν τα έχεις κάνει όλα τέλεια; έχεις φροντίσει και την παραμικρή λεπτομέρεια; πάντα ξεφεύγει κάτι. Κι αν δεν το δεις εσύ σίγουρα θα βρεθεί ο καλοθελητής να   το αναφέρει. Το θέμα μας όμως δεν είναι αυτό.
    Το θέμα είναι πως έχουν καταφέρει και μας έχουν βάλει σε αυτό το τρυπάκι. Σας προκαλώ να μετρήσετε και να παρατηρήσετε τις διαφημίσεις, κάθε μορφής. Το ξέρω ότι δεν σας λέω κάτι νέο αλλά μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση οι επίδραση των διαφημίσεων στον εαυτό μου. Πιστεύω ότι τα πιο αξιόπιστα πειράματα γίνονται με πειραματόζωα εμάς τους ίδιους. Ας γίνουμε αντικειμενικοί, ας παραδεχτούμε τις "αδυναμίες" μας κι ας αποφασίσουμε αν όλο αυτό το πανηγύρι λειτουργεί εν τέλει υπέρ μας.

3 σχόλια:

  1. Όχι, δεν φταίμε εμείς. Φταίνε οι κυμαινόμενοι βαθμοί ανασφάλειας της κάθε γυναίκας (ή άντρα). Οι διαφημιστές γνωρίζουν πολύ καλά να πατάνε πάνω σε αυτό, το έχουν σπουδάσει και έχουν εκπαιδευτεί ξέρεις.

    Όσο πιο πολύ μας απασχολεί η εξωτερική (ή και εσωτερική) μας εικόνα τόσο πιο ανασφαλείς είμαστε.
    Οι διαφημιστικές εταιρείες μας θέλουν ανασφαλείς γιατί αν είμαστε σίγουροι για τον εαυτό μας δεν θα αγοράσουμε το προϊόν τους και οι πελάτες τους δεν θα βγάλουν φράγκα - άρα ούτε και οι ίδιες. Ολόκληρες καμπάνιες δισεκατομμυρίων $ έχουν βασιστεί πάνω στην εκμετάλλευση αυτής ακριβώς της ιδέας.

    Και η Apple ακόμη στην ουσία έτσι ακριβώς δουλεύει με τα gadget της : σε ψυχολογικό επίπεδο δεν είναι άλλο από "προβολή ανασφάλειας", "mine is better than yours" φάση. Και υπάρχει πάρα πολλή ανασφάλεια στον κόσμο, για αυτό και αναρριχήθηκαν στην Νο1 θέση παγκοσμίως. Όταν παίρνεις μία συσκευή περισσότερο για να την μοστράρεις στους φίλους σου παρά για τις λειτουργίες της και το τι μπορεί να κάνει για σένα σαφώς έχεις θέμα.

    Πίσω στο ερώτημά σου. Δεν θέλετε να είσαστε όμορφες μόνο για τους άντρες, αλλά και για τις άλλες γυναίκες και για τον εαυτό σας. Δεν είναι..μεμπτό αυτό αλλά όταν κατανοήσεις πόσο ρηχό είναι να θες να είσαι όμορφος, πόσο μάταιος ο "ανταγωνισμός της ομορφιάς" και πόσο απατηλό είναι το φαίνεσθαι, τότε θα αρχίσεις να αισθάνεσαι πραγματικά όμορφα και "γεμάτα", όσο ατιμέλητος και αν είσαι. Και αυτό γίνεται αντιληπτό και από τους άλλους, πίστεψέ με.

    Κοριός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ μαζί σου και το ξέρω ότι τίποτα στο χώρο της διαφήμισης (όπως και παντού άλλωστε) δε γίνεται τυχαία. Αλλά μιας κι ανέφερες το παράδειγμα της apple μπορείς να καταλάβεις από τους εκατομμύρια φαν της εταιρείας γιατί οι διαφημιστικές στέκουν γερά! Οπότε η ανασφάλεια για την οποία μιλάς δεν είναι κάτι που σπάνια συναντάς. Θεωρώ πως είναι ένας φαύλος κύκλος που τρέφεται από σχεδόν όλους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή